indeks glikemiczny

Indeks glikemiczny – o co tu chodzi?!

Wszyscy o nim mówią, a czym on jest?

Indeks Glikemiczny (IG) to wskaźnik informujący o wpływie produktów na wzrost poziomu cukru we krwi, po upływie 2-3 godzin od posiłku.

U zdrowego człowieka nie powinien przekraczać 150 mg/dl. Po 2-3 godzin od każdego posiłku lub przekąski powinien wrócić do normalnego poziomu.  Produkty, które spożywamy mają różną wysokość IG.

Przyjmuje się, że:

  1. produkty o niskim indeksie glikemicznym = IG nie przekracza 55,
  2. produkty o średnim indeksie glikemicznym = IG wynosi 56-69,
  3. produkty o wysokim indeksie glikemicznym = IG przekracza 70.

 Im wyższe jest IG, tym produkt powoduje większe skoki cukru we krwi. Takie produkty szybko dodają tzw. kopa, poziom glukozy we krwi szybko rośnie. Później gwałtownie spada, powodując kolejny atak głodu, co prowadzi do podjadania między posiłkami albo jemy non stop mając jeden posiłek. Ponadto produkty z wysokim IG mają dużą ilość węglowodanów prostych, które sprzyjają odkładaniu się tłuszczu, a tym samym nadwadze i otyłości.

Nie pisałabym, gdybym nie miała wam do zaoferowania kilku przekąsek o niskim poziomie IG, które szczególnie polecamy diabetykom, a w szczególności:

Jak widzicie wybór przekąsek dla osób mających na uwadze IG jest całkiem spory i nie wieję nudą.

Zatem czy dbasz o poziom IG w swoich posiłkach czy nadal nie masz o tym pojęcia kupuj nasze przekąski i tak to Ci wyjdzie na zdrowie! 

Udostępnij ten post